jag gav dig mitt hjärta.

ligger i sängen och tittar på film, mår inte något bättre tyvärr. får hoppas febern går ner och att halsen blir bättre.

Det handlar väl om att våga. Men att våga är det läskigaste som finns, att stå med sitt hjärta i handen och tveka, vågar jag ge bort det?
ja men det är väl klart det är skitläskigt när vissa har gjort precis vad de velat med det. kastat det i en sjö och plötsligt kan man inte andas längre. hej då nu drunknar jag.

Men att ge bort sitt hjärta till någon är den finaste presenten man kan ge. Och om personen som får det inte är varsam med det, då är det hans förlust och inte din.

Och om han tar det och sticker en kniv i det, tja, då har man iallafall alltid kvar känslan av att man faktiskt vågade. Och vågar man ge bort sitt hjärta till någon man hoppas på älskar en, då vågar man också laga det om det nu blir så att det lämnas tillbaka trasigt..

-michaela forni,  fint och bra skrivet.

                                                                                                        


                                                                                                                emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0